2010. január 8., péntek

Az első nap az Egyetemen

Sziasztok! :)

Előre is elnézést kérek, ma egy kicsit hosszabb leszek, mert tegnap nem írtam semmit, s aránylag sok minden történt velem.

1) Lakótársak: tegnap megismertem a 2 új lakótársat, így már 4en vagyunk az albérletben. LUCA BOTTO Olaszországból (közgázt tanul), ELVIJS CAKANS Litvániából (művészetet tanul) és a már említett biofizikus TILL WEST Németországból. Till igaziból kicsit zárkózott, nem szoptatta eleget az anyja kis korában vagy nem tudom :D vele nem sokat beszélek, ami nem gáz, mert amúgy sem túl szimpi :D Luca eszméletlen arc, tipikus olasz mentalitás (csajok, csajok, csajok), Elvijs amolyan művészlélek aki már egy jó ideje alkoholista (vagy csak tipikus egyetemista Litvániában, témája csak a vodka, vodka, vodka :D). Mindent összegezve elég jól sikerült az ismerkedés, 4 órán át dumáltunk, reggel alig bírtunk felkelni, hogy bemenjünk az orientációs kurzusra 9re...

2) Orientációs kurzus: Szabina félretájékoztatás miatt nem ért időben az állomásra (hülye finnek mondták neki, hogy ez a végállomás, szállj le, erre még 1 megállót kellett volna jönnie), de azért megvártam :P így pont beértünk kezdésre. 9-től 2-ig tartott, közben 1 órás ebéd (ettem valami tengeri halat, aránylag viselhető volt, csak arra kellett gondolnom, hogy ez egy északi csirke...) - kb. mindent az egyetemről program volt egy nagy előadóban az összes erasmus hallgatónak, ezt követően csoportokba osztottak minket (karonként 2-3 csoport), majd elmentünk ismerkedni, beiratkozni a "könyvtárba" - inkább egy tanuló center rengeteg géppel, nyomtatási lehetőséggel, stb. van még hova fejlődnie az ELTE ÁJK-nak minden tekintetben (ahogy mindent elmagyaráztak, a welcome csomagon keresztül, stb. és itt nem csak az erasmusos diákokra gondolok, hanem akár a gólyáinkra is...).

3) Csoporttársak: huh, tele vagyunk csajokkal :P 19évestől a 23 évesig :) aranyosak, bár van akinek kicsit érthetetlen a kiejtése (ezt általában egy hangosabb "heee"-vel? nyugtázom...), de jófejek mind, nem lesz itt probléma:P Orientációs kurzus után beültünk a tutorral egy helyi pubba, ahol szerintem elfogyasztottam az eddigi legdrágább sörömet (3,3 dl 6 euróért), azt hittem szívrohamot kapok... de a társaság miatt megérte.

4) HOAS és Bank: tegnap bementünk Szabcsával a HOASba (szervezet, amely szállást biztosít az erasmusos diákoknak), aláírtuk a szerződést, majd nagy nehezen befizettük banki átutalással az első havi részletet (389 euro). Elmentünk a Sampoo bankba, ami kb. olyan mint nálunk az OTP (elterjedtség meg minden tekintetében), s mondta az ügyintéző csaj (aszeménlátszotthogyemeszpés): nem tudunk most itt bankszámlát nyitni, menjünk el máshova... (Szabcsáék közben hazamentek) Elindultam az általa bejelölt helyre a térképen, keringtem mint gólyafos a levegőben -15-17 fokban, s 2 óra keresés után (meg kb végigkérdeztem 40 embert) 120 méterrel odébb megtaláltam a bankfiókot amit mondott a nő (még jó, hogy bejelölte pontosan a térképen, nem?!), s odaérte zárás előtt 3 perccel. Hogy a továbbiakban is jó kedvem legyen átfagyottan közölték, hogy csak útlevéllel nem tudok számlát nyitni, kell egy igazolás az egyetemtől, hogy oda járok.... hurrá... úgyhogy csak jövő héten tudom elintézni a dolgokat.. (elutalni el tudtam a pénzt 6 eurós kezelési költséggel).

5) HELSINKI: továbbra is gyönyörű, jelenleg -24 fok van, nem lepődnék meg ha este -28 fok lenne a hőmérséklet... mindjárt töltök fel pár képet, amin Szabcsával vagyunk, illetve hogy milyen este Helsinki :) biztosan élvezni fogom a dolgokat, csak még nehéz átállni - pl. folyamatosan "alváshiányos" tüneteket produkálunk Szabcsával, holott kialusszuk magunkat, de ez az idő nagyon nyomasztó... bár naponta kb 5-6 perccel világosabb van már !!! :)

6) Vizsgák: nem lesz vizsgaidőszakom, cserébe minden héten vizsgázom kb, legalábbis kéthetente biztos. Az itteni rendszer nem a hagyományos német-magyar oktatási rendszert követi. Felveszed a tárgyat, hallgatod intenzíven 1-3 hétig, elolvasod mellé a könyveket majd írásbeli vizsga, az órák 80%-án meg kell jelenni, stb... tehát tanulós lesz ez a szemeszter, de reméljük nem halunk bele :P

7) Alkohol: tegnap ismerkedős esten megittuk a fütyülőst ami magammal hoztam + Elvijs orosz vodkáját:P Finnországban csak az ALKO nevű boltban lehet alkoholt kapni (állami monopólium, állami árszabás), mindenhol máshol kb. csak sört kap az ember. Gondoltam megnézem milyen a választék és milyen áron, így bementem a fővasútállomás melletti plázába, s hamarosan meg is találtam a boltot, ahol "horribilis" árak voltak: pl. Finnlandia vodka 20-21 euro... (magyarországon 2600-3000 Ft) viszont (és ez volt a legnagyobb élmény számomra mióta kinn vagyok) nézegetem a boros üveget, majd mondom veszek egy üveg finn pezsgőt... ismerős az üvege... egy egész sor TÖRLEY pezsgőt találtam :P:))) ááááááh, annyira jóóó :P vettem is egyet (szintén horribilis összegért), ha jól emlékszem 7,60 euro volt :P:) de ma elkortyolgatom :)

Hirtelen ennyi, remélem odahaza minden okés, hallottam, hogy esett a hó, de azt is, hogy nemsokára +10 fok lesz (amikor itt beszélünk kinn, csak fokokat mondunk, mert mindig mínusz van...) - irigyellek benneteket :))))

Vigyázzatok magatokra, s ne felejtsétek el: aki ribanc volt, az mindig is ribanc marad :)

Doki

Coming soon on dokierasmus.blogspot.com: kiderül, mennyire messze is ér valójában az IK keze az Európai Unióban... egy legenda tündöklése és bukása, egy mítosz szertefoszlik... holnap este csak a dokieramus.blogspot.com oldalon :)

UI: ezen az oldalon megtaláljátok azt a videót, amit levetítettek nekünk az orientációs kurzuson is, szerintem hatalmas :P

http://www.youtube.com/watch?v=JGWqtwhS2KY

HELSINKI este:



A főtér nappal:



A tegnapelőtti templom reggel:



Szabcsával :P



Hazai ízek 2.0:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése