2010. január 23., szombat

Mókus

Sokat gondolkodtam azon, milyen címet adjak az új bejegyzésnek, mert eléggé mozgalmas hetem volt, így nehéz volt választani (alternatívák: lapföldi útra készülődés, pakkot kaptam otthonról, emeszpés nagykövetség vol. 1., erasmus buli a spanyol klubban, erasmus buli a melegbárban, emeszpés nagykövetség vol. 2., magyarul rendeltem a McDonald's-ban, stb).

1. Nagymosás, takarítás:

A hétvégén megtörtént a csoda, összeszedtem az összes koszos ruhám, s lementem az alagsorban levő mosodába, ahol az újonnan vásárolt finn simkártya segítségel felhívtam egy finn számot, majd megnyomtam a mosás gombot és elindult a folyamat (1,3 euro / mosás + te viszed a mosóport és az öblítőt)... sejtettem, hogy nem lesz minden rendben, mert a dob mérete és a ruhák közötti egyensúly megtört, s kb alig maradt hely a dobban... aminek köszönhetően ugyan kimosta a foltokat, de tiszta víz volt minden a mosás után s a szárítógép se tudta kiszárítani, így amikor felmentem a szobámba mint valami dühödt vadállat neki estem hajszárítóval szárítani több-kevesebb sikerrel (hozzáteszem olyan elviselhetetlen poshadt vízszag volt a szobámban, hogy az valami iszonyat). Nah a lényeg, hogy az esti és holnap délutáni mosást több részletben kicsit több öblítővel kevesebb koszos ruha adaggal próbálom meg...

Ezek után kitakarítottuk Lucával az egész lakást, folyosót, wc-ket, fürdőszobát + a szobánkat, úgyhogy hamar eltelt a hétvége! :)

2. Pakkot kaptam otthonról:

A hét elején kaptam meg az első, kis csomagot Paksról, ami próbafeladás volt - megkapom-e egyáltalán vagy lenyúlja a posta -, amikor kibontottam könnyek szöktek a szemembe: libamájpástétom, majonéz, piros arany, melegszendvicskrém stb. és ferrero roche :P A másik csomag tegnap jött meg, váltás cipőkkel, edző cuccal, úszócuccal, ismét ilyen magyar finomságok (instant krémlevesek:P), DVD-kkel :) úgyhogy a hirtelen jött nagy honvágyat sikert csillapítani pár napig biztosan :P kb. úgy örültem a csomagoknak, mint Mónika az erkélyen kiabálva a Jóbarátokban, amikor Chandler megkérte a kezét :D

3. Bulihegyek:

A héten két ERASMUS buliban is voltunk a lakótársakkal, bár képek csak az előző heti bulin készültek. Az Amarillo nevű klub a helyi LivingRoom, azzal a különbséggel, hogy sokkal jobb, nem alagsori, kétszintes, lehet black jackezni, pókerezni, stb. :))) Itt voltunk szerda este, karaoke volt, majd disco, a sör 1,5 euro volt akciósan, jól éreztük magunkat... :P Másnap, csütörtökön a Jenny Woo nevű helyre mentünk (mint megérkezésünkkor kiderült ez egy helyi melegbár), a buli nem volt olyan jó (valami vendég DJ volt), úgyhogy éjfélre már itthon is voltunk. Eleve korán kellett mennem mert másnap (tegnap) újra el kellett mennem a magyar konzulátusra, de ne rohanjunk ennyire előre...

4. A Magyar (NÉP)Köztársaság Nagykövetsége Helsinkiben:

Az OTP direkt szerződésemet módosítani kell telefonváltozás miatt, s mivel külföldön vagyok személyazonosságom igazolásához konzuli hitelesítés szükséges, remek... Elballagtam szerdán a bús francba, egy kis szigetre (!), ahol a nagykövetségünk található (a német és az iráni mellett, bár azok nagykövetségek, a mienk egy kis lyuk ehhez képest). Melegség öntötte el a szívemet, amikor megpillantottam teljesen átfagyottan (-10 fok volt) a magyar zászlót, s már már miniszterelnöki tánclépésekkel szökkentem a kapu irányába... miután becsöngettem s közöltem miért jöttem (3 papír, mindegyikre kell egy-egy pecsét és aláírás) tudatták velem, hogy jöjjek vissza pénteken délelőtt (nagyon jó, ennyit a rugalmasságról), itt már kezdtem gyanakodni...

Pénteken délelőtt még szarabb időjárási viszonyok közepette (elkezdett esni a hó, fújt a szél és -16 fok volt) elindultam a nagykövetségre, ahova meg is érkeztem időben. A konzuli iroda "váróterme" kb 10 nm2 sincs, mosdó nincs (!) az "ügyfelek" részére, egy üvegfal mögött ülő nő az ügyintéző és kész... beadom, végez, majd közli, hogy 30 euro lesz (mivan?!)... kisebb szívinfarktus után előszedem a pénztárcám és szembesülök azzal a ténnyel, hogy 28,5 euró van nálam apróval együtt. Szólok a hölgynek, hogy hogyan tudnánk ezt megoldani, lehet-e kártyával fizetni? Természetesen nem... s meg tudná mondani, hogy itt a szigeten hol találok ATM automatát? Erre: hát ő azt nem tudja, mert kocsival jár, a városban biztos találok... Mondom remek, akkor "vissza kell mennem" Helsinkibe, a "kézitáskámat" (inkább egy vastag bőrdossziészerűség) itt hagyhatnám-e? Természetesen nem, mert ő nem tud kijönni onnan, én meg nem mehetek be... rugalmasság a köbön... Ezekután magamban a drága édesanyját és hőn szeretett, szabadon választott miniszterelnökünket és Pártunkat mocskosul szidva elindultam a buszmegállóba, ahol pont lekéstem a buszt és várnom kellett eme csodálatos időjárási viszonyok közepette 20 percet... hurrá... bementem vissza központ felé, leszálltam, 1,5 km gyaloglás után (ennyi volt oda-vissza a legközelebbi ATM) ismét 20 perc fagyoskodás a buszra, útközben wc-t nem találtam... visszaérek, kifizetem a djíat, majd megkérdezem (talán enyhe indulattal), hogy ha nem mennék haza itt lehet-e szavazni, s ha igen, hogy jelentkezhetek át, illetve a választások éjszakáján van-e lehetőség magyar választási hírműsort nézni itt vagy tudnak-e arról, hogy másról lehet. Na a banya (aki 30 év körüli volt) elkezdi kb. fröcsögve, hogy HÁT MÁR SOKAN KÉRDEZTÉK EZT... na erre csak annyit tudtam nyögni, hogy REMÉLTEM IS... :) persze lehetőség hírműsorra nincsen, miért is lenne :) na mind1 :) földig kellene rombolni az egészet :))) bocs, tényleg kicsit hosszú lett ez a rész, de mióta kinn vagyok kb. semmin sem húztam fel magam, de ezen vmi iszonyatos módon...

5. A mókus:

...hazafelé indulva pillantottam meg a drága aranyos kis barna jószágot, ahogy a fáról lekúszva odaugrott elém a hóba és csak nézett :P sajnos nem tudtam lefotózni, mert addigra eltűnt egy másik fára felmászva, de iszonyat édes volt (gondolom ez volt a kompenzáció a kihullott hajért és a -1 évért az életemből amit a délelőtt okozott)! :) Tavasszal elvileg el tudunk menni valami szigetre, ahol lehet etetni a mókusokat, stb :P már kiváncsian várom.

6. McDonald's:

Istennek hála elértem a mekibe (első út toalettre), kérek egy big macet, majd megkérdezi a srác angolul, hogy honnan származom, mondom Magyarországról. Erre elkezdte, hogy akkor magyarul is lehet rendelni :D Lényeg a lényeg, hogy 8 éve él kinn, felvidéki pozsonyi származású, az órabére a mekiben (tessék megkapaszkodni) 10,5 euro, vasárnap ennek a duplája (21 euro)!!! 1500 eurot simán megkeres havonta... jó mi? Egy mekis alkalmazott... megadtam neki az e-mail címem, ha ír, majd megkérdezem tud-e valami állást, meg eleve mit érdemes megnézni ahol még nem voltunk Szabcsával, stb.

7. Finn nyelvi kurzus:

Beindult a finn nyelvi képzés :) egész jónak ígérkezik, bár a jövő hetet Lappföld miatt ki kell hagynunk Szabcsával :) a tanárnő jófej, elvileg majd küldi neten is az anyagot, illetve van egy jól megírt angol tankönyv is.

Valószínű, hogy januárban már nem írok a blogba, mert hétfőn este 21.00-kor indulunk Szabcsával 1 hétre Lappföldre (még 1100 km távolság Helsinkitől északra), az északi sarkkörre :P Utána részletes képes beszámolóval jelentkezem, de már iszonyatosan várom az egészet :) legfőképp a sarki fényt :P

Attila, tartozom egy vallomással: úgy döntöttem, hogy végleg abbahagyom a FarmVille-t... tudom, súlyos csapás ez, s minden bizonnyal a kettőnk közti kapcsolatra is mélyen rányomja majd a bélyegét, de nincs mit tenni, legalább egyikünknek valós életet kell élnie :P

Na, nem így akartam közölni, de most jutott eszembe (a blogbejegyzést közzétettem, most csak update-elek :P), hogy nem írtam le mit is takart a legenda összeomlása: kiutazásunk kapcsán többen már legendásnak gondoltátok édesanyámat, azonban kiderült a turpisság... Lakatos Viktor volt az, aki elintézte, hogy bemehessek a pilótafülkébe :D:D:D az IK egy lépéssel közelebb került a világ meghódításához :P

Otthon legyetek rosszak, már csak 1 hét van hátra a szenvedésből :)
77 nap 14 óra múlva VÁLASZTÁS;)

Doki

A szobám egy része (a másik felét majd legközelebb) :P



A szobám egy része 2.0



Buliba készülődve Lucával és Elvijssel :)



A csomag kézhezvétele utáni első magyar vacsim:



Erasmus party vol. 1.



Erasmus party vol. 2.



Erasmus party vol. 3.

5 megjegyzés:

  1. Én már tudom Tamással melyik helyen fogunk kikötni.....:D:D

    VálaszTörlés
  2. Szabcsi, ha te is itt vagy, akkor üzenem Lipcséből, hogy gyönyörű vagy! ;) Puszi nektek!

    VálaszTörlés
  3. hát doki ezt nemgondoltam volna :( pedig igéretes tanitványnak ismertelek meg :D

    VálaszTörlés
  4. Hát lehet hogy májusban ismét elcsábít az erő sötét oldala :P:) ki tudja?!

    VálaszTörlés
  5. dokiii, írtam mailt, de a nagy finn öntudatod miatt úgy látszik már le vannak sajnálva a magyar barátaid..:P szedd össze magad és várom a beszámolót a szánhúzásról. pusziii

    VálaszTörlés