2010. március 3., szerda

Az elképzelhetetlen bekövetkezett

Így hirtelen belegondolva tényleg iszonyatosan régen frissítettem a blogot, úgyhogy van mit pótolni, de inkább csak szemezgetni fogok az elmúlt napok eseményeiből, mert az idő gyorsan repül, s jómagam sem emlékszem mindenre, továbbra nem történt semmi komolyabb néhány dolgot leszámítva.

Túléltük az első vizsgánkat, elég jó eredménnyel mindketten, úgyhogy a Protection in International Law kipipálva (az anyag nagy részét a menedékjog adta), megszerezve ezzel az első kreditjeinket :P (ideje lenne már módosítani azt a learning agreementet is, de valahogy túl lusták vagyunk hozzá. A vizsga nem volt vészes, egy kifejtendő esszékérdés volt, arra Szabcsával mindketten írtunk 2-2 oldalt, reméljük a többi is hasonló lesz.

Az Amarillo-s buli (helyi LivingRoom party) adta magát, gyönyörűek voltunk Szabcsával, iszonyatosan nagyot partyztunk. Másnap annyira éber voltam, hogy az ebédlőben felejtettem a jegyzeteimet az útlevelemmel, majd mikor rádöbbentem a hiányára már mindennek hűlt helyét találtam, így hosszas káromkodás közben aludtam el, hogy mennyire lopnak már itt is az emeszpések, de aztán kiderült másnap, hogy valaki megtalálta és leadta a portán (nem volt lényeg a csomag, csak azért az útlevél az mégiscsak útlevél)... - na Magyarországon ez biztosan nem fordult volna elő...

Végre véget ért az a kínszenvedés, amit nem lehet leírni, se az órát, se a tanárt... Human Rights and Fundamental Rights in the European Integration címszó alatt 3 esszét kellett írni (jobbnál jobb témákban) - azért vettük fel, mert a 3 esszé nem tűnt vészesnek, úgy tudta mindenki, hogy nincs vizsga (a beadandók kiváltják), s a téma is érdekesnek tűnt.. ehhez képest kaptunk egy Balázs Tamás féle iszonyatosan szar tanárt, aki minden hétre feladott vagy 40-50 oldal tanulmányt és jogeseteket (gondolhatjátok mindenki mennyire szerette az órát és mennyire komolyan vette a nép az óráról órára történő felkészülést).. majd most amikor elérkezett az utolsó óra, s szemünk felcsillant hogy utoljára láthatjuk őt... kezünkbe nyomott egy papírt, s időpontot választhattunk márciusra... hitetlenkedve olvastam, mire rádöbbentem, hogy faxa, az összes témából szóbeli vizsga + az esszék "megvédése"... nem tudom mit gondol a tanár, de ez egy lecture course, valaki felvilágosíthatná, nem egy szeminárium... na mind1, úgy tűnik március 30-án lesz egy utolsó köröm vele, addig kell szereznem egy vudu babát...

Hétvégén valami elvetemült ötlettől vezérelve elindultam nagyvilágot látni Helsinkiben, s több mint 4 órát sétáltam, túráztam a töksötétben (volt, hogy erdőben, volt hogy parkokban - persze volt, hogy majd összef*stam magam -, megnéztem az olimpiai stadiont és parkot, az operát stb), persze térképpel együtt is eltévedtem, volt hogy derékig érő hóban gázoltam, egy élmény volt :D de legalább láthattam Helsinki érintetlen hófödte részeit az olvadás előtt!

Amit eddig nem hittünk volna, hogy bekövetkezik... Tudni kell, hogy január 5. óta mást se láttunk Szabcsával csak havat, havat, havat... esett vagy éppen stagnált, volt -25 fok és 0 fok is, de sohasem ment efölé... egészen pár nappal ezelőttig, amikor először +1 fok volt, míg tegnap már +3 fok :) Megpróbálom magam elé idézni Szabcsa mondatait: "Hát Doki, amikor este kinyitottam az ablakot, hogy szellőztessek, s meghallottam a madarak csicsergését... hát én majdnem elsírtam magam :P" A tavasz betörte Helsinki fagyos kapuit, már harmadik napja 0 fok vagy afeletti a hőmérséklet, így a hó jelentős olvadásnak indult (attól nem félünk, hogy pár nap alatt elolvadna, van elég - az olvadás előtti napon lemértük egy helyen, olyan 55-60cm volt az érintetlen hó a belvárosban). Amúgy érdekes, hogy itt nem várják meg, hogy eloladjon a hó, hanem gépekkel folyamatosan viszik ki Helsinki minden körzetéből a havat (más kérdés, hogy ha hagynák elolvadni mekkora káosz lenne itt).

Érdekességként: éppen az egyetemi menzán ebédeltünk, amikor kinézve az ablakokon "érdekes" villamost pillantottunk meg: egy mozgó pub villamos volt :D úgyhogy, mire jönnek csoporttársak vendégségbe kiderítjük az útvonalat, meg az árakat :)

Hirtelen ennyi jutott eszembe, 5 nap múlva hétfő este landol a gépem Ferihegyen, holnap veszem meg a vonatjegyet Turkuba (Helsinkitől még jó 180 km), s onnan megyek Wizz Air-rel :)

Andi kedvéért "kerékpár és hó" téma, bizonyítva, hogy nem csak Göttingenben van nagy hó :)



UI: a képek a belvárosban, a központi pályaudvar mellett készültek az olvadás előtt; ahol Szabcsa lakik vagy éppenséggel ahol én, ennél sokkal nagyobb hó van/volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése